پیشتازتک پلاسپیشنهاد سردبیردنیای خودرو

اولین تجربه رانندگی با تویوتا کمریTRD سال 2020: با ته مایه طنز

فیلم سینمایی سرخ پوست

از زمان عرضه اولین تویوتا کمری در سال 1982 تغییرات زیادی در آن حاصل شده است. امروز این ماشین دیگر شبیه به یک شوخی به نظر نمی رسد و به جای آن با اپشن اسپورت XSE و موتور V6، به یک ماشین بسیار هیجان انگیز برای مصرف کنندگان معمولی تبدیل شده است. اما با اضافه شدن ویژگی TRD 2020 به این تویوتا کمری و یک پک ویژه از قابلیت ها با ریزه کاری های اسپرت که به برتری آن نسبت به رقبا کمک می کند ، اوضاع هیجان انگیز تر هم شده است. در ادامه به بررسی اولین تجربه ی رانندگی با تویوتا کمریTRD  خواهیم پرداخت.  

این ماشین خیلی قدرتمند تر از مدل قبلی نیست. مانند کامیون های TRD ساخت  تویوتا این ماشین هم از نظر بدنه بسیار عالی و محکم است . مهندسان ارشد بخش TRD روی قسمت تعلیق خودرو کار کردند و باعث شدند که این ماشین محکم تر شود و با محیط های بیشتری سازگار باشد. طراحان هم یک مدل زیبا و در خور برای آن آماده کردند. نتیجه این تلاشها یک تویوتا کمری TRD 2020 بود که – بدون شوخی- آدم را وسوسه می کند.  

باله و دیگر چیزهای تویوتا کمری TRD

تویوتا کمری TRD واقعا شیک و با کلاس به نظر می رسد. این ماشین نسبت به ماشین معمولی قبلی این شرکت تهاجمی تر و بسیار بهتر و قوی است. در مقاله ی بررسی تویوتا کمری 2019 هیبرید به بررسی کامل آن پرداخته ایم. پیشرفت هایی مانند چرخ های TRD 19 اینچی، جلوپنجره مشبک زیبا و همینطور رنگ قرمز و بدنه پر از خط این کمری XSD که بر پایه مدل TRD است کاملا محسوس هستند. تنها گیر کوچک ما به این ماشین باله بزرگ عقب ماشین است که به طور احمقانه ای بسیار بالا قرار گرفته و بزرگ است. سازندگان تویوتا اعلام کرده اند که این باله حتی از این هم بزرگتر بوده است. اما اگر فرض کنیم که طراحی این ماشین فقط برای اسپورت پسند ها است می توانیم از این مشکل صرف نظر کنیم.

اتاق این کمری TRD خیلی پیشرفت داشته و کاملا بهتر شده شده است. صندلی های ساخته شده با چرم faux با رنگ قرمز و بالش های کوچکی برای هر کدام که لوگو TRD روی آن هک شده است بسیار زیبا هستند اما آنقدر که به نظر می آید راحت نیستند. بسیار سفت اند و اصلا به داخل فرو نمیروند و مثل یک تکه چوب هستند. اما ما متوجه شدیم که دوخت قرمز صندلی ها، کمربند های قرمز، دنده چرمی TRD و فرمان هم مانند اجزای بدنه ماشین جنس بسیار خوب و محکمی دارند. البته با به روز تر کردن اتاق این ماشین (  که یک صفحه لمسی 7 اینچی هم دارد) تویوتا می تواند جان تازه ای به آن ببخشد.

جذاب قدیمی

تویوتا کمری TRD به جای کوچکتر کردن و توربوشارژ کردن موتور یعنی کاری که رقبا انجام می دهند، ترجیح داده که همان امکانات قدیمی را به روز رسانی کند. و شک و تردید تویوتا برای کوچکتر کردن موتور در اینجا به کمکش آمده. موتور طبیعی و 6 سیلندره کمری در داخل کاپوت قرار دارد. درست همان جایی که موتور ماشین نوع سدان قرار دارد. این موتور یک موتور 35 لیتری است که روی مدل های XLE ( خودروهای تشریفاتی ) و XLS ( خودرو های تشریفاتی اسپرت) سوار می شود اما روی این ماشین خیلی   امکانات اضافه ای ندارد. قدرت آن 301 اسب بخار است و گشتاور 267 پوند در فیت دارد. همانطور که گفته شد  این ماشین واقعا ماشین بسیار سریعی است. و این پر سرعت بودن فقط در مقایسه با کمری های دیگر نیست. به دلیل محکمتر شدن اجزای داخلی و قدرت تحمل بیشتر فنر ها ( افزایش 44 درصدی تحمل فنرهای جلو و 67 درصدی فنرهای عقب) کمری می تواند بدون هیچ انحرافی در یک مسیر مستقیم حرکت کند. تنها چیزی که این ماشین کم دارد قدرت جاذبه کمتر نسبت به رقبای دیگر دارای موتور توربوشارژ مثل هوندا آکورد اسپرت و Mazda6 2.5T است. در این ماشین گشتاور می تواند تا دور موتور 4700 دور هم بالا برود و روی گیربکس 8 دنده ای سابق کار می کند. این ماشین تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت صدای بسیار خوبی دارد. سیستم اگزوز TRD دوگانه باعث می شود که وقتی گاز می دهید صدای بسیار آرام وزیبایی از اگزوز بشنوید. و صدای آن کاملا هم طبیعی است و این موتور واقعا مانند یک اسپیکر کار می کند

تویوتا کمری TRD

اما قیاس تویوتا کمری TRD تنها با سرعت در مسیر صاف  یا صدا کمی کم لطفی به این ماشین است. چه باور کنید چه باور نکنید ، این کمری به خوبی در پیچ ها دور می گیرد. سیستم تعلیق TRD tweaked ، با فنرهای سفت تر ، شوک‌ های مخصوص TRD و کاهش ارتفاع رانندگی (حدود 0.6 اینچ) ، منجر به افزایش چشمگیر استحکام جانبی می شود. بسیار جالب است که تویوتا کمری TRd با سرعت زیاد در جاده های پر پیچ و تاب می چرخد در حالی که فاقد رول بدنه و بدیهی ترین استاندارد آن است و کنترل پذیری بسیار ضعیفی دارد. همچنین توانایی Camry TRD برای تغییر جهت سریع در واقع باعث می شود که این ماشین برای مکان های مارپیچی نیز بسیار مناسب باشد.

تویوتا کمری TRD مانند یک ماشین حرفه ای توانست یک مسابقه سرعت مارپیچ را که در زمین texas motor speedway برگزار شد مدیریت کند.  این ماشین در مسیر های صاف بسیار پر سرعت بود و در پیچ های جاده کاملا صاف و ثابت بود. و هنگام ترمزگیری به لطف روتورهای جدید 12.9 اینچی ترمز (تقریبا یک اینچ بزرگتر نسبت به کمری معمولی ) که توسط صفحه ترمزهای دو پیستونی چرخ های جلو بسته شده کنترل بسیار خوبی روی ماشین دارد. چرخ های جلو صدای بسیار زیادی دارند و می توان گفت که هنوز هم به خوبی چرخ های عقب این ماشین نیستند. اما رینگ های TRD با نیم اینچ عرض بیشتر و لاستیک های اسپورت و تمام فصل 9P235/40R1 توانسته حرکت جانبی را تا حد قابل توجهی بهبود ببخشد.

اما از آنجایی که اصل این ماشین کمری است حتی مدل TRD آن هم به طور کامل راحتی را فدای کاربرد بهتر نکرده است. این ماشین در جاده قابلیت های زیادی دارد و تقریبا ساکت و بی صداست. ( فقط کمی صدای لاستیک ها داخل اتاق شنیده می شود) و در موقعیت های شهری و ترافیک هم بسیار نرم و راحت است. حتی در موقعیت اسپرت هم که چرخیدن چرخ ها سخت تر است و فشار پدال گاز بیشتر حس می شود رانندگی با تویوتا کمری TRd بسیار راحت و نرم است. اما طراحی و مدل نرم این ماشین باعث می شود که برای رانندگی در حالت اسپرت به اندازه حالت های دیگر مناسب نباشد. این تویوتا کمری TRd همچنین با مدل امنیتی شرکت تویوتا هم سازگاری زیادی دارد و کمک های زیادی به امنیت شما و ماشین می کند. مثل هشدار تصادف، ترمز اتوماتیک، رانندگی بین خطوط، هشدار تغییر مسیر ناگهانی خودرو، چراغ نوربالای اتوماتیک و قابلیت کروز کنترل. همچنین مصرف آن در اتوبان هم صدی 9 لیتر است.

سرگرمی مقرون به صرفه

فقدان قدرت اضافی و همچنین طراحی داخلی نه چندان مدرن ممکن است یک نکته منفی برای برخی از خریداران به شمار بیاید. اما وقتی به قیمت تویوتا کمری TRD  نگاه می کنید منطقی به نظر می رسد: فقط 31995 دلار قیمت دارد. این ارزانترین راه برای سوار شدن یک کمری با موتور V6 است و واقعاً تنها گزینه موجود در این نوع ماشین ها با این قیمت است. درسته، کمی گرانتر از جایگزین های توربوشارژی است، اما به یک سدان اسپورت دیگر با موتور V6 و قیمت مناسب فکر کنید – نمی توانید. و این کمری به نظر می رسد که واقعاً ارزشش را داشته باشد.

پیشرفت های سیستم تعلیق اصلی ترین نقطه فروش تویوتا کمری TRD  است و به دنبال آن فرمان بهتر، ترمز بهبود یافته و ظاهری با طراحی سبک (هرچند از اسپویلر عقب که خیلی توی چشم بود می توانیم صرف نظر کنیم) با همان راحتی و ایمنی نسبی که از یک کمری انتظار دارید. محصول نهایی یک سدان اسپورت است که با ریشه moniker جدید خود زندگی می کند ، در حالی که هنوز هسته کمری خود را حفظ می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن