پیشتازتک پلاسپیشنهاد سردبیردنیای خودرو

رانندگی با فراری F8 Tributo مدل 2020 چگونه است؟

فیلم سینمایی سرخ پوست

فراری F8 Tributo همانطور که از نامش پیداست، تکریمی از موتور 8 سیلندر 3.9 لیتری عالی اش است. اما این اسم چیزی فراتر از یک نام مستعار است. با قدرت کاپوت 488 Pista و با جایگیزینی 488 GTB ، جدیدترین مدل از سری مدل های”برلیناتا” ساخت مارانلو است. یا می توان از اتومبیل های مسابقه ای دو صندلی با موتور متوسط مانند italia 458 یا 360 modena به عنوان همتای این اتومیبیل نام برد.

قبل از رانندگی با این ماشین در مسیر آزمایشی فیورانو فراری، و مهم تر از آن، پرده برداشتن از قابلیت های منحصر به فرد آن ( 62 مایل در ساعت در 2.9 ثانیه، 124 mph  در 7.8 ثانیه و حداکثر سرعت 211 mph) ، این فرصت را داشتم که با این ماشین در جاده رانندگی کنم.

در مسیر 124 مایلی از کوهستان های آپنه، درست در جنوب بولونیا، به ایتالیا که از تغییر جهت تند مسیر و مسیرهای منحنی تیز تشکیل شده است، به راحتی می توان متوجه شد قدرت این تیزپای 720 اسب بخار شگفت آور است.

ظاهرش چگونه است؟

برای تیم طراحان Flavio manzoni، طراحی کردن فراری F8 Tributo  مانند طراحی پلی به سوی سبک جدیدی از برند فراری بود که توسط SF90 Stradale معرفی شد. از سوی دیگر،F8 مبنای فنی 488 و 458 را به ارث برده است- البته که تکامل یافته است، فیبر کربنی بیشتری نسبت به الومینیوم استفاده کرده است_ اما از آن طرف، سه تیزپای نمادین از گذشته را نیز با خود به همراه دارد و یاد آوری می کند.

فراری F8 Tributo  شکاف های افقی پوشش موتور لکسان F40 را با خود به همراه دارد. عقب ماشین الهام گرفته از F355 و 288 GTO است، نه تنها 4 چراغ دایره وار بلکه شکل انتهایی ماشین نیز از آن ها الهام گرفته است. F8 Tributo نسبت به 488 GTB مستطیلی تر است. طراحان فراری بقیه بدنه را با کار تکنیکی و تخصصی دقیق مدل کردند، که در ویدیو در این باره صحبت کرده ایم و هرچیزی که با مهندسان مخصوصا Marzio Maresi رییس مهندسان وStefano Varisco مسئول داینامیک وسیله صحبت شده است در ویدیو بصورت خلاصه آمده است.


فراری F8 Tributo


فراری F8 Tributo

داخل ماشین چگونه است؟

در اتاق ماشین فراری F8 Tributo  ، رابطه بین Tributo و GTB مشهود است. بیشتر موارد مشابه با موارد 488 است، تنها چیز جدید یک فرمان جدید است. در نگاه اول، فرمان شبیه به ماشین فوق سرعتی 812 یا GTC4 Lusso به نظر می آید اما این فرمان واقعا کوچکتر است و بنابراین راندن با شتاب این ماشین فوق العاده را آسانتر می کند.


فراری F8 Tributo

ارتباطات و مخابرات کلی این ماشین در مقایسه با فراری های اخیر تغییری نکرده است. تمام کنترل ها روی فرمان باقی مانده است (حتی نشانگرهای جهت، برای مثال) و دو دستگیره کوچک در پهلوی پانل ابزار وجود دارد که به شما اجازه می دهد دو صفحه نمایش نزدیک کانتر را کنترل کنید. در مقابل مسافر یک صفحه نمایش لمسی وجود دارد که با آن مس توانید سرگرم شوید یا سرعت حقیقی و لحظه ای، تایم لپس ها، و نسبت دنده را بنگرید، حتی زمانی که ماشین ساکن است

لذت رانندگی

با فراری F8 Tributo  می توان جاده های شکاف دار و موج دار و کوهستانی جنوب ایتالیا را در زمان کوتاهی پیمود و قدرت تعلیق شگفت انگیز F8 برای تطبیق یافتن با زمین و مسیر را نشان می دهد. فرمان سریع و روان و پدال ترمز نیز قوی است، وقتی انتقال با انتقال دو کلاجه دنده تغییر میکند ماشین همچنان صاف و مستحکم باقی می ماند.

و اما موتور، موتور چنان گشتاوری دارد که حتی در دنده 3 هم می تواند تنگ ترین پیچ ها را رد کند. مدیریت الکترونیکی انتقال و تحویل نیرو باعث می شود پاسخ توربور مانند یک موتور طبیعی در دنده های پایین باشد و با این حال  می تواند رانش را در تمامی حدود کنترل کند. اگر بخواهیم این ماشین را با فیلتر جریی و دقی و اجباری (در اروپا) بررسی کنیم، متوجه بازطراحی کل سیستم اتومبیل می شویم، ایت ماشین جتی بهتر از 488 GTB به نظر می آید.


فراری F8 Tributo


فراری F8 Tributo

راحتی

این اتومبیل قدرت Ferrari 488 Pista را دارد اما در مسافرت های طولانی خسته کننده نمی شود.قبلا درباره بازه تعلیق قابل تنظیم صحبت کردیم ( که راحتی یکی از جنبه های آن است)، اما بقیه راحتی مربوط به صندلی هاست. بکت های اسپرت از نظر شکل و لایه بندی حتی بعد از چند ساعت رانندگی بسیار راحت هستند.

در رابطه با روپوش و عایق چیز چشمگیری برای گزارش کردن وجود ندارد. صداگیر این خودرو مانند سایر خودروهای از این دسته است. این ماشین کاملا بی صدا نیست اما حداقل شکایتی از صدای صندوق عقب نخواهید داشت_ بزرگ و قابل استفاده است، حتی برای یک آخرهفته طولانی. و با آپشن های اختیازی، همانطور که تست شده است، بسیار خوب و مناسب است.

کنجکاوی

از وقتی که فراری از سال 2015 وارد بورس معملات نیویورک شده است، حدود 800 نفر کارمند استخدام کرده است. و با تمام افرادی که درگیر این کار هستند، این شرکت یک “مدرسه تجارت” راه انداخته است، یک برنامه آموزشی داخلی که به انتقال دانش از مهندسان با تجربه به تازه کاران کمک می کند_ یا از “معلمان” به ” دانش آموزان”.

علاوه بر ساخت تیمی و به اشتراک گذاشتن ایده ها، که به سازمان و پروسه کار کمک می کند، فعالیت هایی نیز هست که به شناخته شدن و معرفی برند کمک می کند. مونتاژ موتورها یکی از آن هاست. در ویدیو، مجموعه ای از کارها که در آن ها همکاری داشتم را می بینید، مانند جاگذاری پیستون ها در سیلندرها یا سفت کردن سرسیلندرها.


فراری F8 Tributo


فراری F8 Tributo

قیمت فراری F8 Tributo چقدر است؟

در ایتالیا، حداقل €236,000 برای خرید یک فراری F8 Tributo  لازم است (قیمت گذاری در امریکا در دسترس نیست). خودروی McLaren 720S با 720 hp مشابه، حدود €253,000 ($284,785 در امریکا) است. خودروی Lamborghini Huracan آپدیت شده با ورژن Evo در Geneva motor با قیمت €183,000 ($261,274 در امریکا)  برای رانندگی با چرخ های عقب یا حدود €207,000 with برای رانندگی با چهارچرخ  شروع می شود. بیشترین قیمت در این دامنه مربوط به Huracan Performante با قیمت €240,000 ($281,048 در امریکا) است.

منبع
2020 Ferrari F8 Tributo First Drive
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن