\
پیشتازتک پلاسدنیای خودرو

بررسی پژو 208 مدل 2020؛ هاچبک داغ فرانسوی

بررسی پژو 208 مدل 2020

در اولین نمایش پژو 208 جدید، شرکت فرانسوی یک مدل 205gti را نیز در کنار آن به نمایش گذاشت تا میزان پیشرفت و اصالت این خانواده را در طی سال‌ها به رخ بکشد.


پلتفرم  پژو 208 جدید

پژو 208 جدید بر روی پلتفرم ماژولار کوچک گروه پژو سیتروئن موسوم به CMP استوار است که در انواع مدل‌های کوچک‌ جثه‌ی برندهایی نظیر دی اس، سیتروئن و اوپل نیز به کار رفته است؛ پژو 308 و اوپل آسترا از جمله این محصولات هستند.

دو پلتفرم از این مجموعه وجود دارد که پلتفرم کوچکتر گروه PSA شامل یک نسخه تمام الکتریکی است و پلتفرم بزرگتر آن شامل نسخه پلاگین هیبرید با قابلیت چهارچرخ محرک می‌شود.


پیشرانه پژو 208

پیشرانه پژو 208 در بخش جلو قرار داشته و نیروی آن نیز به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود؛ سیستم تعلیق عقب هم از نوع فنر پیچشی است.

دو پیشرانه‌ سه سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 99 و 75 اسب بخار و نیز یک پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر به قدرت 128 اسب بخار و حجم 1.2 دهم لیتر برای پژو 208 جدید در نظر گرفته شده است. یک پیشرانه دیزلی به حجم یک و نیم لیتر و قدرت 99 اسب بخار نیز در دسترس قرار خواهد داشت.


نمونه الکتریکی 134 اسب بخاری پژو 208

همچنین یک نمونه الکتریکی 134 اسب بخاری هم در خط تولید پژو 208 حضور دارد؛ این مدل برقی شامل یک موتور 134 اسب بخاری به همراه باتری 50 کیلووات ساعت است که طبق اطلاعات حاضر بُرد آن به 338 کیلومتر می‌رسد.

همچنین بخوانید  بی‌ام‌و با همکاری تویوتا مدلی هیدروژنی به نام i Hydrogen Next را رونمایی کرد

در نسخه الکتریکی به منظور جای دادن پک باتری که بزرگتر از باک سوخت است، از محور عقب عریض تری استفاده شده است.


فضای داخلی پژو 208

فضای داخلی پژو 208 نه تنها بد به نظر نمی‌رسد بلکه برعکس، بسیار خوب است. نوع متریال انتخابی بسیار مناسب بوده و کیفیت بالایی دارد. البته صفحه نمایشگر لمسی به اندازه رقبا دقیق و سریع نیست و برای آن که کنترلگرهای بخاری در آن قرار داشته باشند، دلیلی وجود ندارد.


طراحی i-cockpit پژو

طراحی i-cockpit پژو یک غربیلک فرمان کوچک که در مکانی با ارتفاع نسبتا پایین قرار گرفته و باعث شده پنل کیلومتر شمار به خوبی دیده شود را دربرمی‌گیرد. همچنین یک نوع دیسپلی به روز رسانی شده در اینجا حضور دارد که نسبتا جذاب و موثر است.

ما دو نسخه 99 اسب بخاری جفت شده با یک گیربکس 6 سرعته دستی و مدل 128 اسب‌بخار هشت سرعته اتوماتیک بنزینی را مورد بررسی قرار دادیم. پیشرانه به خوبی و در سکوت وظیفه خود را انجام می‌دهد؛ اما در دورهای پایین کمی وقفه از لحظه فشردن پدال گاز تا شتابگیری خودرو قابل احساس است.


کیفیت سواری پژو 208

تغییر دنده ها به خوبی انجام می‌شود؛ در نمونه دستی تعویض دنده‌ها به نرمی صورت می‌گیرد. در مدل اتوماتیک حین تعویض دنده چیزی از ناحیه گیربکس احساس نمی‌شود.

از منظر ویژگی‌های دینامیکی و لذت رانندگی، اگرچه تجربه رانندگی با پژو 208 به اندازه فضای داخلی آن لذت بخش نیست اما می‌توان آن را در سطح خوبی ارزیابی کرد. کیفیت سواری به حد قابل قبولی منطقی و مناسب است؛ فرمان پذیری خودرو دقیق است و عملکرد سیستم فرمان سریع و چابک به نظر می‎رسد.

همچنین بخوانید  ابرخودرو پاگانی هوایرا رودستر BC با پیشرانه‌ی ۸۰۰ اسب بخار معرفی شد


فرمان‌ پذیری پژو 208 مجهز به گیربکس دستی

پژو 208 مجهز به گیربکس دستی از نظر فرمان‌ پذیری عملکرد بهتری دارد اما با این وجود، شعاع دور زدن کمی بیش از حد استاندارد است که مهندسان هنوز مشغول کار بر روی آن هستند. سفتی غربیلک فرمان هم نسبتا کم بوده و فرمان بیش از حد سبک است.

طراحی داخلی نسخه برقی موسوم به e-208

نسخه برقی موسوم به e-208 نیز از طراحی داخلی مشابه نمونه‌های احتراق داخلی برخوردار است به جز برخی موارد که وظیفه مانیتورینگ سیستم برقی را بر عهده دارند. اهرم تعویض دنده هم مشابه نمونه های احتراق داخلی طراحی شده است.


وزن نسخه برقی

احتمالا وزن نسخه برقی بیشتر از نمونه های احتراق داخلی باشد اما این مورد در رانندگی با e-208 چندان احساس نمی‌شود. شتاب خودرو بسیار مناسب بوده اما پدال ترمز حس کرخت بودن را به پای راننده انتقال می‌دهد.

مشخصات فنی پژو 208 1.2 GT Line 2020

  • پیشرانه: سه سیلندر، 1.2 لیتری، توربوشارژ
  • توان: 138 اسب بخار، 230 نیوتن متر
  • انتقال قدرت: هشت سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • وزن خالص: 1200 کیلوگرم
  •  حداکثر سرعت: 192 کیلومتر برساعت
  • شتاب صفر تا صد: 9 ثانیه
  • زمان عرضه: ژانویه 2020
منبع
زومیت
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن