پیشتازتک پلاسدنیای خودرو

طراحی XC60 مدل ولوو پولاستار پرسرعت است اما هنوز کلی کار دارد

فیلم سینمایی سرخ پوست

منطقه بانف در کانادا محسور کننده است. کوه‌ها، دریاچه‌ها،صخره های مخروطی شکلی که به سوی آسمان پیش رفته‌اند، واقعی به نظر نمی‌رسند. اما هیچ انسانی نمی‌تواند چیزی به این زیبایی را بیافریند. این ها هم چنین بهترین و بدترین مکان برای رانندگی با ماشین ولوو XC60 می باشد.

XC60
XC60
XC60
XC60
XC60
XC60
XC60
XC60
XC60
XC60

از سوی دیگر، اتاقک کابین فضایی برای پنج نفر داشته (و این طراحی ترکیبی از ویژگی های تجملی و عملکرد سوئدی می باشد) که باعث می شود این غول قدرتمند را به همدمی عالی در رانندگی در مناطق جنگلی تبدیل کند. اما، محدودیت‌های میزان سرعت در جاده های کانادا و نگرانی های من به عنوان راننده خودرو در مورد حضور ناگهانی حیوانات وحشی در جاده باعث شده که این وسیله به حداکثر پتانسیل موجود خود نرسد. خوشبختانه بعد از انجام مدتی تمرینات رانندگی با این خودروی هیبریدی و توربوشارژری در باند فرودگاه کوچکی، به سرنشین حس یک قهرمان را القا می کند.

سیستم XC60 منجر شده که مدل پولاستار عملکرد مناسبی در بخش پیشرانه و سیستم تعلیق خود داشته باشد. خروجی آن ۴۱۵ اسب‌بخار و ۴۹۴ پوند-فوت گشتاور است. براساس اعلام این شرکت، سرعت 0 تا 60 را در 4.9 طی می کند. این ارقام توسط وسایل نقلیه ای که از موتور توربوشارژ 4 سیلندر 2لیتری در جلو و موتوری الکتریکی در عقب بهره می برند، اندازه گیری شده است.

در پشت فرمان، این حجم اضافی که قدرت بیشتری را تولید می کند منجر به تجربه ی لذت بخش تر برای XC60  شده است. ولوو با تولید این خودرو در حال رقابت با خودروی Audi SQ5 در بازار آمریکا است. شتاب اولیه خودروی XC60 ثابت است، مگر این که پدال را تا حداکثر جای ممکن فشار دهید، که باعث می شود تاخیری جزیی در حرکت شروع اتومبیل داشته باشید. گفته شده که بهترین و بهینه ترین شیوه برای سرعت گیری، فشار پیوسته اما حساب شده به پدال گاز است. با انجام اینکار شخصا همان نتیجه ی مطلوبی را که انتظار داشتم دریافت کردم.


XC60

در حالی که من در حال آزمایش شتاب وسیله نقلیه بودم، فرصتی برای انجام حرکات مارپیچ پیدا کردم که نشان از عملکرد فوق العاده این خودرو در این بخش داشت. چرخش خودرو در این حرکتن کمتری از چیزی بود که انتظار می رفت و از دست رفتن کنترل ماشین با ترمز شدید در سرعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت به مراتب کم‌تر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردم. این دینامیک شگفت انگیز خودرو به خاطر استفاده از سیستم تعلیق قابل تنظیم Öhlins است.

در طول شرایط رانندگی آرام‌تر (که در اصل در همه جاده‌های کانادا برقرار است)، ویژگی‌های کمکی رانندگان XC60 با دیگر ماشین های لوکس برندهای دیگر برابر می کند. سامانه بازدارنده سرعت بدون مشکل و به بهترین شکل وسیله را تحت نظر گرفته است. سیستم کمکی Lane-keep در مقایسه با سیستم های پیاده شده در خودروهای مرسدس عملکرد فوق العاده ای در بررسی هر چهار طرف اتومیبل دارد. تنها در پیچ های بزرگراه ها احتمال خطا وجود دارد.

طراحی سوئدی داخل کابین XC60 همان چیزی است که از ولوو انتظارش را داریم. در حالی که از سیستم پیشرانه جدیدی بهره برده، فضای داخلی آن در چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. همه چیز همانی است که شما انتظار آن را دارید. در حالی که سیستم دمایی و کنترل‌های آب و هوا که بیشتر به عنوان سرگرمی هستند، ولوو هنوز از اهرمی فیزیکی برای کنترل صدا استفاده می کند که همیشه به عنوان یک مزیت شناخته می شود.

منبع
Volvo's Polestar engineered XC60 is fast, but still reserved
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن