آموزشآموزش کامپیوتر

تکنیک های جادویی سئو در سال 2019

فیلم سینمایی سرخ پوست

اگر شما به سئو و مباحث پیرامون آن علاقه مند هستید حتما برایتان این مطلب آموزشی جذاب خواهد بود. قرار است با اطلاعات بی نظیری روبرو شوید که اجرای آنها میتواند کسب وکار شما را متحول کند و سایت شما را بر فراز قله گوگل قرار دهد.

امسال تجربه کاربری یا User Experience  بسیار اهمیت پیدا کرده اسـت و حتی پیش بینی میکـنیم در سال 2019 نـیز این رونـد همچنان ادامه داشته باشد.چندی پیش گوگل اعالم کرد RankBrain به عنوان سومین فاکتور و سیگنال مهم در رتبه بندی وب سایتها محسوب میشود.

حال سؤال پیش می آید RankBrain چیست؟ چطور سایت خود را برای آن بهینه کنیم؟

RankBrain یک سیستم هوشمند خودکار با قابلیت یادگیری است که گوگل را در نمایش نتایج یاری خواهدکرد از آن به عنوان هوش مصنوعی گوگل نیز یاد میشود شاید کمی گیج کننده به نظر برسد ولی اینطورنخواهد بوددر واقع RankBrain نحوه برخورد کاربران با نتایج نمایش داده شده در گوگل را میسنجد.به طور مثال شما در گوگل عبارت”آموزش سئو وردپرس” را جستجو میکنید سپس بر روی نتیجه سایت پیشتاز تک در صفحه اول گوگل کلیک میکنید و احساس میکنید مطلب این سایت شما را کامالا راضی کرده و شما تصمیم میگیرید زمانی را برای مطالعه درون سایت صرف کنید. 

توسط الگوریتم RankBrain گوگل متوجه کیفیت محتوا شده و رتبه سایت ما را بهبود خواهد بخشید و با کمی خوششانسی حتی تا رتبه یک هم بالا خواهیم آمد ولی عکس این موضوع هم وجود دارد یعنی اگر کاربری روی لینک اول کلیک کرد و وارد سایت شد

ولی مطالب سایت هدف بسیار کم ارزش و بی کیفیت باشد کاربر تصمیم بگیرد از آن سایت بالافاصله خارج شود و یا دکمه Back مرورگر خود را بزند این به گوگل سیگنالی را ارسال خواهد کرد مبنی بر بی ارزش بودن سایت مذکور. حالا گوگل در جستجوهای بعدی، سایت دیگری را جایگزین آن کرده و آن وبسایت را در نمایش نتایج پایین تر از رقبا قرار خواهد داد.

تمرکز RankBrain بر روی دو پارامتر مهم زیر قرار دارد:

چه مدت زمانـی کاربـران درون سایـت شـما
(Dwell Time) میمانند

چند درصد کاربران بر روی نتایج شما کلیک
(Click Through Rate) میکنند

RankBrain و CTR

بی شک RankBrain اهمیت ویژه ای به Dwell Time  میدهد و بر اساس آن نمایش نتایج گوگل را دستخو ش تغییرات میکند.
طبق طبق بررسی انجام شده توسط 10 نمایش Search Metrics  نتیجه در صفحه اول گوگل دارای 3 برابر Dwell Time متوسط دقیقه و 10 ثانیه میباشد.اگر گوگل آنالتیکس زمان سپری شده را بیش از 3 دقیقه نشان دهد میتواند به طور حتم به نفع سایت شما باشد. گو گل به راحتی تو سط این سیگنال متوجه خواهد شد که کاربرانی که زمان بیشتری را درون سایت شما سپری میکنند پس قطعا از محتوای سایت شما راضی هستند.

بدین صورت گوگل نیز لینک سایت شما را نسبت به رقبا ارجحیت خواهد داد.طبق اعلام مسئولان گوگل، الگوریتم RankBrain درمواقعی لینک سایت شما را در رتبه بالاتری نسبت به شایستگی کنونی آن قرار میدهد که سایت شما توانایی جذب و نگهداری مخاطب را داشته باشد گوگل آن را متوجه شده و رتبه سایت شما را بهبود خواهد داد و یا حتی در جایگاه کنونی اگر هم لینک شما کاربر را متقاعد نکند روی آن کلیک کند چه دلیلی وجود دارد که سایت شما در نتایج بالای گوگل قرار گیرد؟

اگر میخواهید در سال 2019 متخصص نمونه سئو شوید و هر کلمه کلیدی را به رتبه اول گوگل برسانید باید در نوشتن عنوان و کسب CTR بالا توانمند شوید.

گرفتن رنک درFeatured Snippet 

بر طبق اعلام وب سایت SEMrush حدود 3,11 درصدجستجوها دارای Featured Snippet  هستند و این کاملا درست است که Featured Snippet  تعداد بسیار زیادی از کلیک ها را از لینک اول میدزدد.

چطور در Featured Snippet  گوگل قرار بگیریم؟ در ادامه آموزش روشهایی را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید شما هم در نتایج Featured Snippet گوگل قراربگیرید پس با ما همراه باشید.

 گام اول :

کلمات کلیدی که به ازای آنها در صفحه اول گوگل هستید.

گام دوم:

کلماتــی کــه Featured Snippet  گوگـل دارند

حدود 99 درصـد Featured Snippet مربـوطه لینک هایی میشوند که در صفحه اول گوگل قراردارند. پس اگر کلمه کلیدی مدنظر شما جز 10 لینـک صفحه اول گوگـل نباشد شانـسی برای قرار گرفتن در Featured Snippet  گوگل نخواهید داشت. برای جسـت و جـو و پیدا کردن کلمـات کلیـدی که در Featured Snippet  گوگل هستند میتوانید از ابزار Ahref که در بخشOrganic   Keywordsآنها را مشاهده کنید.

ایجاد زمینه نمایش Featured Snippet

برای نمایش Featured Snippet باید 40-60 کلمه محتوای شما برای این کار آماده شده باشد. باید سؤالاتی که کاربـران در ذهن خود دارند را به صورت بلاک هایی با طول 40-60 کلمه پاسخ دهید.هر subheading شما باید درون تگهای h2 و h3 قرار گیرند چون گوگل آنها را در Featured Snippet خود نمایش خواهد داد.

محتوا پادشاه نیست محتوای جامع پادشاه است

بارها و بارها شنیدهایم محتوا پادشاه است ولـی باید بگویم نه هر محتوایی، مطالب شما باید عمیق و کامل باشند به طوریکه تمامی سؤالات کاربران را پوشش دهند و سـؤالی در ذهن کاربران و خوانندگان سایت شما مفقود نماند که مجبور شوند با برگشتن به نتایج گوگل به دنبال محتوای رقبای شما بروند.

در گذشته وقتی خزنده های گوگل به سایت شما سر میزدند به دنبال این بودند که کلمات کلیدی شما در جایگاه های زیر حضور دارند یا خیر:

تگ تایتل
آدرس Url
تگ Alt عکسها
تگ توضیحات
تگ H1

البته هنوز هم این موارد پابرجا هستند ولی گوگل بسیار هوشمند شده و معنا و محتوای سایت برای آن اهمیت بیشتری دارد.وظیفه اصلی گوگل در قبال نتایج اول بررسی اهمیت، دقیق بودن و کاربرپسند بودن آن است. لینک اول گوگل باید به صورت دقیق حواشی کلمه کلیدی کاربر را در برگیرد و تمامی سؤالات در ذهن کاربران را پاسخ دهد.

چگونه محتوای جامع بنویسیم

اول از همه محتوایی تولید کنید که حداقل 2000 کلمه داشته باشد. به طوری که تمامی چیزهایی که یک کاربر ممکن است از محتوای سایت شما انتظار داشته باشد را درون سایت شما پیدا کند.طبق یک بررسی معتبر، محتواهای جامع با کلمات بیشتر نسبت به محتواهای کوتاه تر رتبه های بهتری را در گوگل دارند

کلمات کلیدی هم خانواده یا Lsi Keywords را به محتوای خود اضافه کنید

وقتی یک محتوای بلند مینویسید سعی کنید درون محتوای خود از چندین Lsi Keyword استفاده کنید. این کلمات که ارتباط معنایی با محتوای اصلی شما را دارند در صورت استفاده به گوگل اعلام میکنند که این محتوا یک مقاله جامع است که تمامی حوزه های مرتبط با آن را پوشش داده است برای مثال وقتی درباره سئو مقاله مینویسید استفاده از کلماتی همچون آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… محتوای شما را مرجع خواهد کرد.برای پیدا کردن Lsi Keywords میتوانید از یک ابزار آنلاین رایگان فوق العاده به نام LsiGraph استفاده کنید. کافی است در این وب سایت کلمه کلیدی خود را وارد نمایید تا لیستی از کلمات مرتبط با آن را به شما نشان دهد. 

روش بعدی استفاده از Google Suggest میباشد. کافی است کلمه ی کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید. درنشان دهنده ی اهمیت گوگل به نسخه ی موبایلی وب سایت شما به نسبت نسخه ی دسکتاپی آن است.انتهای صفحه به شما لیستی از کلمات کلیدی مرتبط نشان داده خواهد شد که میتوانید با ترکیب این دو روش لیستی عالی از Lsi Keywords ها تهیه کنید.

البته استفاده از Keyword Planner نیز میتواند راهکاری برای به دست آوردن این کلمات باشد ولی توصیه میکنم با اجرای یک کمپین تست تعداد دقیق جستجوهای کلمات کلیدی را به دست آورید و به شدت مدیریت شده از آن به سود خود استفاده نمایید. 
چند ماه پیش میلیون ها وب مستر در گوگل وبمسترتولز پیام فعالسازی Mobil First index را دریافت کردند که نشان دهنده ی اهمیت گوگل به نسخه ی موبایلی وب سایت شما به نسبت نسخه ی دسکتاپی آن است.

در حال حاضر حدود 60% جستجوها در گوگل توسط دستگاه های تلفن همراه انجام میشود و این آمار روز به روز هم در
حال افزایش است.
هنوز بعضی از وب سایتها این پیام را دریافت نکرده اند چه به شما اطلاع داده شده باشد و چه نشده باشد وقت آن است که
برای این آپدیت تأثیرگذار سایت خود را آماده کنید.

چگونه سایت خود را برای Google Mobile First Index بهینه کنیم؟

محتوای صفحات سایت شما باید تماما در تمامی دستگاه ها بدون کاستی به کاربر نمایش داده شوند. اگر به هر دلیلی بخشی از محتوای سایت شما از دید کاربران موبایلی مخفی شود گوگل این مورد را متوجه شده و این مورد برای شما قطعا تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت اگر از روش M ورژن در نمایش سایت برای نسخه های موبایلی استفاده میکنید وقت آن رسیده است که دست به کار شوید.

و سایت خود را با طراحی واکنش گرا برای گوگل آماده سازید. سایت شما باید تا حد ممکن برای کاربران موبایلی بهینه باشد و تا آنها به راحتی بتوانند محتوای شما را بخوانند و المانهای صفحات سایت شما کاربران را از شما دور نکند. به هر دلیلی اگر کاربری تصمیم گیرد روی دکمه ی Back مرورگر خود کلیک نمایید کار برای سایت شما پیچیده خواهد شد.

برای اینکه متوجه شوید سایت شما برای نسخه های موبایلی بهینه است یا خیر میتوانید از ابزار خود گوگل به نام Mobile-Friendly test tool استفاده نمایید.حتی این ابزار به شما راه کارهایی برای بهبود حالت موبایلی سایتتان ارائه خواهد کرد تا سایت شما هر چه بیشتر برای این دسته از مخاطبین سایت شما آماده شود.حتی از بخشMobile  Usability میتوانید مشکلات سایت خود را پیدا کنید و صفحاتی که دارای مشکل هستند را پیدا کرده و نسبت به رفع آنها اقدام نمایید.

اهمیت استفاده از ویدیو

تماشای ویدیوهای آنلاین در حال انفجار است، کاربران به شدت تمایل به تماشای محتواهای ویدیو پیدا کردند و محتواهای متنی روز به روز در قیاس با ویدیوها کم ارزش تر میشوند تا سال 2021 حدود 80% ترافیکهای آنلاین بر طبق cisco بر اساس فایل های ویدیویی خواهد بود حدود 4% کاربران تمایل دارند محتواهای ویدیوهای بیشتری را مشاهده کنند اگر هنوز محتوای ویدیویی تولید نکرده اید باید بدانید که دارید حجم زیادی از ترافیک خود را از دست میدهید و باید سریعا دست به کار شوید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن