کنسول و بازی

آینده بازی ها در گرو سازگاری با فناوری Ray tracing

انویدیا با فناوری جدید خود در تلاش است Ray Tracing را به عنوان آینده گیمینگ به کار بگیرد. در هر حال فعلا می توانید بدون داشتن این فناوری هم به بازی بپردازید ولی خبر بد اینکه ممکن است در چند سال آینده بدون این تکنولوژی نتوانید عناوین مطرح دنیای گیم را انجام دهید.

به گفته پروفسور مورگان مک گویر، استاد علوم کامپیوتر و از کارکنان انویدیا، در سال 2023 میلادی اولین بازی AAA که بر روی کارت‌های گرافیک غیر Ray Tracing قابل اجرا نیستند از راه می‌رسد. مک گویر می‌گوید او معتقد است سال 2024 میلادی یک سیستم کاملاً ترکیبی Ray Tracing-Rasterizing در بازی‌های ویدئویی بکار گرفته خواهد شد. چنین سیستمی سرانجام Ray Tracing واقعاً پیشرفته را به بازی‌ها می‌آورد.

مک گویر پیش بینی کرده این راهکار هیبریدی تا سال 2034 که یک راهکار یا سیستم واقعاً Path Tracing از راه برسد، در بازی‌ها دوام بیاورد. به عبارتی دیگر؛  اگر همه چیز خوب پیش برود، در سال 2035 میلادی شاهد عناوین AAA با Path Tracing کامل خواهم بود.

حال باید منتظر ماند و دید سال 2023 میلادی داشتن یک کارت گرافیک با پشتیبانی از Ray Tracing واقعاً اجباری می‌شود یا نه. البته می دانیم تا آن زمان نسل بعدی هر دو کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن با پشتیبانی از Ray Tracing از راه می‌رسند، بنابراین شاید چندان هم غیرمنتظره نباشد.

منبع
شهر سخت افزار
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن