آموزشآموزش اپلیکیشن

آموزش کامل و حرفه ای کار با شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin)

سریال مانکن

لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای بهبود و ارتباط بین کسب و کارها است.

کارکردن با لینکدین بسیار آسان است که ما در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم. آموزش کار با لینکدین را با یک توضیح کلی در مورد منوهای این شبکه که ممکن است با آنها در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز روبه رو شده باشید، شروع می‌کنیم.

چگونه از اپلیکیشن لینکدین استفاده صحیح داشته باشیم؟

در ابتدا باید یک حساب کاربری در لینکدین ایجاد  کنید،شما میتوانید در کلیپ زیر آموزش ساخت حساب کاربردی را مشاهده کنید.

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

بعد از ساخت اکانت صفح اصلی لینکدین برای شما باز خواهد شد که شامل 7 سربرگ اصلی و تعدادی سربرگ زیر مجموعه است که در ادامه  نحوه کارکرد هریک از آنها را جداگانه برای شما توضیح خواهیم داد

خانه (Home)

این اصطلاح در صفحه پروفایل لینکدین در حقیقت نشان دهنده همان تایم‌لاین لینکدین شما است؛ در ابتدای ورود به حساب خود، این صفحه را می‌بینید.

ارتباطات من (My Network)

اشخاصی که شما با آنها در ارتباط هستید در این قسمت قابل مشاهده هستند. در این قسمت کانکشن‌های شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید با افراد جدید در ارتباط باشید و برای آنها درخواست دوستی بفرستید.

شغل‌ها (Jobs)

در لینکدین شما می‌توانید به دنبال شغل بگردید. و براساس لوکیشن، میزان حقوق و… کار جستجو را انجام دهید و برای فرصت‌های موجود درخواست همکاری و رزومه ارسال کنید.

پیام‌ها (Messaging)

قابلیت ارسال و دریافت پیام در این شبکه برای سایر افراد وجود دارد. در صورتی که پیامی ارسال یا دریافت کرده باشید، می‌توانید در این قسمت ان را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید  آموزش استفاده از تلفن همراه با یک دست (one-handed)

اعلان‌ها (Notifications)

در قسمت نوتیفیکشن امکان مشاهده فعالیت‌هایی که سایر اسخاص انجام داده‌اند، وجود دارد. شما می‌توانید فعالیت‌هایی چون لایک‌کردن و کامنت‌گذاشتن و… را ببینید. همچنین اگر فردی به صفحه شخصی شما وارد شده باشد نیز می‌توانید از آن مطلع شوید.

حساب کاربری (Profile)

در قسمت حساب کاربری تمام اطلاعات شخصی قابل نمایش و ویرایش است. شما می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی را در پروفایل خود اعمال کنید.

عنوان (Headline)

توضیحاتی کوتاه درباره خود را می‌توانید در این محل بنویسید.

جایگاه شغلی فعلی (Current Position)

منظور محل کار کنونی شماست که در صورتی که شاغل هستید می‌توانید اطلاعات لازم را در این قسمت بنویسید.

تحصیلات (Education)

در این بخش میبایست میزان تحصیلات خود بنویسید. مدارک تحصیلی ، کلاس‌های آموزشی و … باید در این قسمت نوشته شود.

خلاصه (Summary)

در این قسمت می‌توایند درباره خود توضیحات بیشتر و کامل‌تری بنویسید. از سلایق، علایق و … بگویید.

تجربه کاری (Experience)

این بخش مربوط به تجربیات کاری شماست. در صورتی که در شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف کار کرده و تجربه‌هایی دارید می‌توایند آن را در این قسمت ذکر کنید.

تأییدیه‌ها و مهارت‌ها (Skills & Endorsements) نوشتن اطلاعات لازم در این بخش بسیار مهم است. هرگونه مهارت کاری یا غیرکاری که دارید می‌توانید در این بخش بنویسید.

توصیه‌ها (Recommendations)

این قسمت دو بخش است: بخش اول مربوط به دوستان شما و افرادی است که با آنها در ارتباط هستید و بخش بعدی مربوط به خود شماست. بخش اول افرادی است که شما برای آنها توصیه نوشته‌اید و بخش دوم توصیه‌هایی است که سایر افراد برای شما نوشته‌اند.

دستاوردها (Accomplishments)

درصورتیکه در دوره‌های مختلف شرکت کرده و مدارکی دارید می‌توانید این مدارک و دستاوردها را در این بخش با جزئیات بنویسید.

علاقه‌مندی‌ها (Interests)

لیست علاقه‌مندی‌های خود را در این قسمت قرار دهید. شما می‌توایند گروه‌ها و شرکت‌هایی را که به آنها علاقه دارید به این بخش اضافه کنید.

همچنین بخوانید  آموزش نرم افزار پریمیر

تمام فعالیت‌ها (All activity)

هر فعالیتی که انجام داده باشید در این قسمت قابل دیدن است. مطالبی که منتشر کرده‌اید یا لایک کرده‌اید نشان داده می‌شود. همچنین کامنت‌هایی که گذاشته‌اید نیز در این بخش قابل مشاهده هستند.

مطلب (Posts)

در این بخش شما می‌توانید مطلبی را پست کنید که سقف آن ۱،۳۰۰ کارکتر می‌تواند باشد. مطالب این بخش لحن دوستانه‌تری در مقایسه با مطالب منتشر شده در بخش مقالات دارند. موتور جستجو مطالب این قسمت را در نتایج جستجو به کاربران نشان نمی‌دهد.

مقاله‌ها (Articles)

قابلیت انتشار مقالات در این قسمت به‌صورت بلاگ‌پست وجود دارد. مقالات محدودیت کارکتری ندارند و در نتایج موتورهای جست‌وجو هم به کاربران نشان داده می‌شوند.

ارتباطات (Connections)

اگر کسانی به شما درخواست دوستی داده باشند و شما قبول کرده باشید یا شما به افرادی درخواست دوستی داده باشید و آنها پذیرفته باشند، در این بخش می‌توانید آنها را مشاهده کنید. این افراد همان کانکشن‌ها هستند.

دنبال‌شوندگان (Followers)

منظور کسانی هستند که شما را در لینکدین دنبال می‌کنند.

دنبال‌کنندگان (Following)

منظور کسانی هستند که شما آن‌ها را در لینکدین دنبال می‌کنید.

دنبال‌نکردن (Unfollow)

اگر فردی جزء کانکشن‌های شماست، ولی قصد دیدن مطالبی که منتشر می‌کند را ندارید می‌توانید او را unfollow کنید. فرد جزء کانکشن‌های شما باقی می‌ماند.

صفحه لینکدین خود را حرفه ای کنید

در این قسمت از آموزش کار با لینکدین برخی نکات مهم را بررسی می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند به حرفه ای صفحه شما کمک کند.

۱-URL صفحۀ کاربری خود را شخصی‌سازی کنید

اگر URL حساب کاربری لینکدین خود را شخصی سازی کنید، پروفایل شما حرفه‌ای‌تر خواهد بود. این کار فرایند اشتراک‌گذاری لینک حساب کاربری شما در لینکدین را راحت‌تر می‌شود.اگر کسی در موتورهای جست‌وجو اسم شما را جست‌وجو کند، احتمال دارد صفح لینکدین شما باز شود.

همچنین بخوانید  آموزش نرم افزار پریمیر

۲-حساب کاربری‌تان را به‌روز نگه دارید

به‌روز‌نگه‌داشتن حساب کاربری‌ باعث ایجاد حس فعال‌بودن می‌شود. این فعالیت می‌تواند شامل به‌روزکردن اطلاعات حساب کاربری‌، انتشار مطلب، بازنشر محتوا و … باشد.

۳-یک عکس مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید

برای حساب کاربری لینکدین خود عکس مناسبی انتخاب کنید؛ از انتخاب عکس پرسنلی خودداری کنید و عکس مناسب دیگری را برای این منظور انتخاب کنید.

۴-انتخاب یک کاور مناسب هم مهم است

در ویدئو زیر میتوانید نکاتی بسیار مهم در مورد انتخاب عکس پروفایل مناسب لینکدین را مشاهده فرمایید

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

انتخاب عکس کاور اجباری نیست اما می‌توانید یک کاور که مناسب با روحیه و حوز فعالیت شما باشد، انتخاب کنید.

۵-بهتر است انگلیسی بنویسید

اگر بتوانید اطلاعات حساب کاربری خود را انگلیسی بنویسید بسیار مناسب است؛ چون احتمال با این کار پروفایل شما در نتایج جست‌وجوهای افراد غیرایرانی نشان داده شده و ممکن است به شما پیشنهاد کاری بدهند.

نکات تکمیلی

  • از تجربیات کاری‌تان بنویسید
  • مهارت‌ها و تأییدیه‌های را بنویسید
  • در مورد تحصیلات خود بنویسید
  • با آدم‌های مرتبط با حوزۀ فعالیت خود ارتباط بگیرید
  • سعی کنید گروه کاری داشته باشید
  • فعالیت خود را در لینکدین زیاد کنید
  • مطالب متناسب با لینکدین منتشر کنید
  • هیچ‌چیز غیرمرتبطی را حتی لایک هم نکنید
  • به هرکسی مهر تأیید نزنید
  • صفحۀ کسب‌و‌کار را از صفحۀ شخصی جدا کنید

در زیر میتوانید این اپلیکیشن را برای دستگاه های اندروید و IOS  دریافت کنید.

دانلود LinkedIn – برنامه رسمی شبکه لینکدین

منبع
تکراتو دات کام
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن