کنسول و بازی

فناوری Raytracing و پشتیبانی بازی DOOM Eternal از این فناوری

فیلم سینمایی سرخ پوست

فناوری Raytracing و پشتیبانی بازی DOOM Eternal از این فناوری

در اخبار بازی منتشر شده در حوزه کنسول و بازی ،بازی DOOM Eternal از فناوری Raytracing پشتیبانی می‌کند

پس از معرفی کارت گرافیک‌های سری RTX کمپانی انویدیا و فراگیر شدن فناوری Raytracing، اکثر استودیوهای بازی سازی این فناوری را به بازی‌های جدید خود اضافه نموده اند، حتی برخی از بازی‌های با دریافت بروزرسانی به این فناوری دسترسی پیدا کردند.

اخیراََ استودیو بازی سازی iD Software اعلام کرده است که بازی محبوب DOOM Eternal از فناوری Raytracing پشتیبانی خواهد کرد.

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

معرفی بازی دیگر در نمایشگاه E3 2019

در نمایشگاه E3 2019 شرکت بزرگ Bethesda شاهد معرفی نسخه جدید بازی محبوب Wolfenstein: Youngblood بودیم، همچنین تیم سازنده بازی یعنی استودیو بازی سازی MachineGames اعلام کرد که نسخه جدید این بازی از فناوری Raytracing نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اخیراََ مشخص شده است که بازی DOOM Eternal هم از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، اما سوال اینجاست  که این فناوری تا چه حدی در بازی DOOM Eternal استفاده شده است

مثال ساده ای که میتوان زد ؛ فناوری Raytracing بر روی نور پردازی کل محیط بازی Metro: Exodus تاثیر داشت، اما در اکثر بازی‌ها این فناوری فقط در بخش سایه زنی‌ها و انعکاس تصاویر استفاده شده است.


فناوری Raytracing و پشتیبانی بازی DOOM Eternal از این فناوری

موتور گرافیکی بازی DOOM Eternal

به لطف استفاده از موتور گرافیکی جدید استودیو بازی ساز iD Software موسوم به id Tech 7 گرافیک، نورپردازی، سایه زنی و جلوه‌های خیره کننده و بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد و گرافیک این بازی بدون فناوری Raytracing هم بسیار جذاب و دیدنی است

این نکته را ذکر کنیم که در نسخه پیشین بازی Doom شاهد بهینه سازی بسیار مناسبی بودیم و این بازی بر روی اکثر سیستم‌ها حتی با مشخصاً پایین هم به خوبی اجرا می‌شد.


فناوری Raytracing و پشتیبانی بازی DOOM Eternal از این فناوری

فناوری Raytracing در سری RTX و سری GTX 10 انویدیا استفاده میشود

نسخه پیشین این بازی که در سال 2016 به بازار عرضه شد از موتور گرافیکی id Tech 6 استفاده می‌کرد، اما موتور گرافیکی id Tech 7 علاوه بر بهبود کیفیت بافت‌ها و سایه زنی، از فناوری ویژه Raytracing نیز پشتیبانی می‌کند که در حال حاضر این قابلیت ویژه بر روی کارت گرافیک‌های سری RTX و سری GTX 10 شرکت انویدیا قابل استفاده است.

منبع
شهر سخت افزار
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن