پیشتازتک پلاسسلامت و پزشکی

کاهش وزن سریع و آسان بدون رژیم غذایی

فیلم سینمایی سرخ پوست

کاهش وزن راحت و سریع و بدون ضرر یکی از راههای مفید و موثر است که با رعایت آن ها نیازی به رژیم غذایی سخت نیست و به راحتی می توانید بدون رژیم وزن خود را کاهش دهید.

روش های لاغری و کاهش وزن بدون رژیم و تغییرات سخت

یکی از آرزوهایی  که عده زیادی از مردم می خواهند به آن برسندلاغری و تناسب اندام است ، اما لاغر شدن سخت است و احتیاج به رژیم غذایی و ورزش دارد. راههای لاغری بدون رژیم را در این بخش به شما می آموزیم.

1.وقت غذا:

زمانی را تنظیم کنید و خیلی آرام غذا را به مدت 15 دقیقه بخورید. بدون برنامه رژیم غذایی پیچیده است. هر لقمه را مزه مزه کنید و تا نوای زنگ صدا کند.این یکی از عادات خوب رژیم لاغری,  خوردن غذا با سرعت کم خوب است و هورمون های سیری افزایش می یابد. زمانی که غذای خود را با عجله تمام کنید، معده وقت ندارد که به مغزتان بگوید پر است. که منجر به پرخوری می شود.

2.بیشتر بخوابید و وزن کم کنید:

به گفته یکی از محققان دانشگاه میشیگان، یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب می تواند به فرد کمک کند که در عرض یک سال بیش از 14 پوند وزن کم کند، این تحقیق با گرفتن روزی 2500 کالری انجام شد. با این کار می توانید بدون زحمت کالری را تا 6% کالری کمتری دریافت کنید. که البته نتایج برای هر فردی متفاوت است، اما خواب با روش دیگری کم می کند. شواهدی وجود دارند که خواب کم تر از 7 ساعت، اشتهای شما را افزایش می دهد و شما را بشدت گرسنه می کند.


برای کاهش وزن بدون رژیم یک ساعت بیشتر بخوابید

3. سبزیجات بیشتری بخورید:

به جای این که فقط یک نوع غذا بخورید و بدون اینکه سعی کنید بیشتر سبزیجات بخورید امشب سه سبزیجات را با شامتان سرو کنید، . خوردن میوه ها و سبزیجات باعث کاهش بیشتر وزن می شود.فیبر بالا و محتوای آب شما را با کالری کمتری پر می کند. آن ها را بدون چربی بپزید. و به جای سس از آب لیمو و گیاهان استفاده کنید.

4.سوپ بخورید و وزن کم کنید :

با یک سوپ کم سدیم یا سوپ کنسرو شده شروع کنید، سبزیجات تازه یا منجمد را اضافه کرده و جوش بزنید. از سوپ خامه ای که چربی و کالری بالایی دارند دور شوید ، سوپ ماهی و یا چینی خوب هستند.سوپ را به وعده روزانه تان اضافه کنید و کالری کمتری بگیرید.  سوپ مخصوصا در ابتدای غذا مفید است، زیرا غذا خوردن شما را کم می کند و اشتها را کاهش می دهد.


کاهش اشتها با خوردن سوپ

5.غلات کامل و سبوسدار:

غلات سبوس دار هم اکنون در بسیاری از محصولات شامل کلوچه، نان پیتزا، کیک انگلیسی، پاستا و نان ” سفید ” نرم هستند.غلات کامل و سبوس دار مانند برنج قهوه ای، جو، جو صحرائی و گندم کامل نیز به روند کاهش وزن شما کمک می کند. آن ها به سیر کردن شما با کالری کم تری کمک می کنند و ممکن است کلسترول شما را نیز بهبود دهند.

6.نگاهی به لباسهای دوران لاغری:

می توانید پیراهن مهمانی سال گذشته تان را برای هدف کوچک و قابل دسترستان بیرون بکشید.یک پیراهن، دامن، یا یک شلوار جین که هر روز آن را می ببینید را آویزان کنید. این باعث تاثیر روی چشمانتان می شود. یک مورد را انتخاب کنید که به شما نزدیک است، بنابراین در مدت زمان نسبتا کوتاهی به این پاداش دست پیدا می کنید.


انگیزه و هدف برای کاهش وزن

7.نکته جالب:شکر را قطع کنید”

نوشیدنی نوشابه شیرین خود را با آب و چیزهای بدون شکر تعویض کنید و از 10 قاشق شکر اجتناب کنید. لیمو، نعناع یا توت فرنگی منجمد شده را برای طعم و مزه اضافه کنید و لذت ببرید.

8.از  لیوان باریک و بلند استفاده کنید:

برای نوشیدنی، نوشابه و یا هر نوشیدنی دیگر تان و برای کاهش کالری مایع و وزن خود از یک لیوان بلند و باریک به جای یک لیوان بزرگ  استفاده کنید.


استفاده از لیوان بلند و باریک برای لاغری

9.در خانه غذا بخورید:

غذای خرد شده می تواند فوری آماده شود، مثلا گوشت گوساله از قبل خرد شده را بردارید، کاهو را بشورید، گیاهان از قبل خرد شده، لوبیا کنسرو شده، نوارهای مرغ پخته و یا ماهی سالمون گریل شده را تهیه کنید. غذای خانگی خود را حداقل تا پنج روز در هفته بالا ببرید. یک نظرسنجی از مصرف کننده نشان داد که این یک عادت برتر “بازندگان موفق” است. آشپزی ممکن است آسان تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

10.ورزش یوگا فراموش نشود:

موضوع مورد مطالعه در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا : زنانی که یوگا را برای کم کردن وزن انجام می دادند.


کاهش وزن بدون رژیم با ورزش یوگا

رابطه یوگا و کاهش وزن

محققان فکر می کنند که آرامش خود – آگاهی توسعه یافته از طریق یوگا می تواند به افراد کمک کند تا در برابر پرخوری مقاومت کنند.یوگا یک رویکرد ” ذهنی ” برای خوردن دارد. برای مثال آن ها می گویند که وقتی در رستوران ها ظرف غذای بزرگی از غذا دارید، باید به اندازه کافی غذا بخورید تا احساس سیر شدن پیدا کنید.

11.نوشیدن چای سبز:

برخی مطالعات نشان می دهند که می تواند موتور احتراق مصرف کالری را به طور موقت، احتمالا از طریق فعالیت مواد گیاهی (فوتو شیمیایی) بالا ببرد. نوشیدن چای سبز می تواند یک استراتژی کاهش وزن نیز باشد.


سوزاندن و کم کردن کالری با مصرف چای سبز

12.مکث در موقع خوردن:

اکثر افراد یک “مکث غذایی” طبیعی دارند، زمانی که آن ها برای چند دقیقه چنگال را رها می کنند. به این لحظه نگاه کنید و دیگر نخورید. بشقاب خود را تمیز کنید و از مکالمه هایتان لذت ببرید. این سیگنال آرامی است که می گوید سیر هستید اما نه زیاد. اکثر مردم آن را از دست می دهند.

13.آدامس نعناع را محکم بجوید:

آدامس با طعم قوی در این زمان حستان را کم می کند.جویدن آدامس بدون شکر با طعم قوی هنگامی که می خواهید یک میان وعده بخورید.درست کردن شام بعد از کار، در مهمانی، موقع تماشای تلویزیون و یا گشتن در اینترنت چند سناریوی خطرناک برای تهیه میان وعده هستند.


لاغری سریع و آسان با جویدن آدامس

14.قانون 20-80 را فراموش نکنید:

ساکنان اوکیناوا تا زمانی که 80 % کامل شوند، غذا می خورند و آمریکایی ها تا زمانی که کامل سیر نشوند، غذا می خورند. اما آن ها حتی نامی برای این عادت طبیعی لاغریشان هم دارند:هارا هاجی بو.ما می توانیم این عادت سالم را با نخوردن 20 درصد غذای کم تر به دست آوریم.

15.کمتر گوشت بخورید:

حبوبات ممکن است نقش مهمی بازی کنند. برگر لوبیا، سوپ عدس و دیگر غذاهای خوش مزه، غنی از فیبر هستند. اکثر آمریکایی ها تنها نیمی از این ماده مغذی مهم را دریافت می کنند که با کالری کمی سیر کننده هستند. خوردن وعده های غذایی گیاهی اغلب یک عادت لاغری گیاه خواران تمایل دارند که میزان کم تری از گوشت را بخورند. در حالی که دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد.


پرهیز از مصرف زیاد گوشت

16. سوزاندن 100 کالری بیشتر :

10 پوند را در یک سال بدون داشتن رژیم غذایی با سوزاندن 100 کالری بیشتر در روز کم کنید. یکی از این فعالیت ها را امتحان کنید:

  • 1 مایل پیاده روی کنید، حدود 20 دقیقه.
  • به مدت 20 دقیقه باغبانی کنید.
  • به مدت 30 دقیقه خانه تمیز کنید.
  • به مدت 10 دقیقه بدوید.

17.جشن بگیرید:

شما به سبک زندگی لاغری نزدیک شده اید که به افراد کمک می کند وزن خود را بدون برنامه رژیم غذایی دیوانه وار و یا پیچیده از دست بدهند. هنگامی که عادت نوشابه خوردن را از سرتان انداختید یا طول روز را بدون پر خوری رد کردید، خودتان را تشویق کنید.

پدیکور و مانیکور خود را انجام دهید، لباس های جدید بخرید – و یا به موقع، یک برش کوچک از چیزکیک بخورید. به یکی از دوستان تلفن کنید و از او دعوت کنید.

منبع
نمناک
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن