انتظارات کمپانی ها از نسل بعدی کنسولهای بازی ویدیویی

انتظارات کمپانی ها از نسل بعدی کنسولهای بازی ویدیویی
در اخبار بازی منشتر شده در حوزه کنسول بازی ؛ بیشتر کاربران ؛ گیمرها و تحلیلگران بر این باورند که دیگر فاصله ما تا زمان عرضه یا حداقل معرفی نسل بعدی کنسولهای مایکروسافت و سونی موسوم به Xbox Scarlett (احتمال وجود این اسم برای نسل بعدی زیاد است) و PS5 بسیار کم است و دیر یا زود شاهد رخ دادن این موضوع خواهیم بود.
اگر درباره تاریخ عرضه کنسولهای نسل بعداحتمالی را بدهیم ، میبینیم که عده زیادی از تحلیلگران و صاحب نظران تا به حال به سال ۲۰۲۰ برای محقق شدن این موضوع اشاره کردهاند که اغلب آنها عقیده دارند که با معرفی آنها در سال جاری، سال آینده میتوانیم منتظر عرضه آنها باشیم.
توسعه دهندگان و کمپانی های سازنده بازی زیادی که در ساخت بازیهای رایانهای فعالیت میکنند، نظرات و انتظارات خود را درمورد نسل های بعدی این کنسولها مخصوصاََ سری بعد اظهار میکنند.
بر اساس گزارشات و حدس و گمانهای بیشماری که تا به حال در این زمینه شده، به نظر میرسد که موضوع از همین قرار است. برخی از توسعه دهندگان پیش از این کار ساخت و توسعه بازیهای نسل بعدی را آغاز کردهاند. این در حالی است که انگار شرکت سونی هم تمرکز خود را اکنون روی توسعه بازیهای PS5 قرار داده تا لاین آپ بازیهای این کنسول بازی در زمان آغاز به فروش آن را آماده کند.
تا عرضه کنسول بازی Xbox Scarlett و PS5 زمان زیادی نداریم ولی سوالات در زمینه عرضه و انتظارات گیمرها زیاد است.
انتظارات ما از نسل بعدی کنسولهای ویدیویی چه چیزی میتواند باشد ، به همین دلیل نیز شروع به حدس زدن میکنیم و مشخصات مختلف آنها را برای خودمان مرور میکنیم. اما خود توسعه دهندگان و سازندگان بازیهای ویدیویی چه انتظاری از این کنسولها دارند و دوست دارند چه ویژگیهایی را در آنها ببینند؟
اخیرا وبسایت GamingBolt مصاحبه تازهای با گیوم بوشر ویدال (Guillaume Boucher Vidal)، مدیر عامل استودیوی Nine Dots، انجام داده است و در این مورد از وی سوالاتی پرسیده که با خواندن بخشی از این گفت و گو پاسخ این سوال که وی چه انتظاری از نسل بعدی کنسولهای بازی دارد را پیدا خواهیم کرد.
نکته مهم این است که اعلام کنم بوشر و تیم او در حال حاضر در حال ساخت و کار کردن روی عنوان جهان آزاد پیش روی Outward هستند که قرار است یک بازی اکشن نقش آفرینی (RPG) باشد.
باید این را نیز ذکر کنیم که بوشر ویدال به عنوان تهیه کننده نوآوری این بازی نیز ایفای نقش میکند. پس خیلی دور از انتظار نیست که وی بتواند از نسل بعدی کنسول های 2 گمپانی یزرگ و قدرتمند سونی و مایکروسافت انتظاراتش را بیان کند.
پاسخ بوشر ویدال به این سوال درباره انتظارات آینده که فقط قدرت بیشتر بود.
اما ایجاد شدن قدرت بیشتر چیزی نیست که ویدال دوست داشته باشد منجر به فعال شدن جلوههای بصری و رزولوشن بهبود یافته و یا حتی نرخ فریم بیشتر شود.
البته اینها هم چیزهای بسیار خوبی هستند و امتیازات برتر برای کنسول ها به شمار میروند، اما این قدرت بیشتر به شرطی باید فراهم آورده شود که قادر به دیدن آن در گیم پلی بازی باشیم تا در این زمینه بتوانیم پیشرفتهای آن را به طور کاملا واضح ببینیم.
بوشر ویدال در این زمینه اظهار کرده است که:
اگر بخواهم صادق باشم، من فقط قدرت بیشتر میخواهم.
همانطور که PS4 و Xbax one در زمانی که به انتشار رسیدند، یعنی تقریبا 5 سال قبل کنسولهای ضعیفی بودند در حالی که این کار باعث شد که مدلهای بهبود یافته آنها یعنی Xbaxone x و Ps4 pro هم به همان کنسولهای ضعیف گره خورده باشند و عملکردی مشابه آنها از خودشان نشان دهند.
چرا که رفتار و نحوه اجرای بازیها به همان شکل، ثابت باقی مانده بود.
وی در تکمیل صحبت های خود افزود:
رزولوشن بالاتر و نرخ فریم بیشتر امتیازات بسیار ویژهای به حساب میآیند اما از نظر تجربه برای اکثر گیمرها کارهای آنچنان زیادی انجام نمیدهند و تفاوت زیادی به وجود نمیآورد که باعث بهبود تجربهی آنها از گیم پلی بازیها شود.
اگر مدل پایه کنسول بازی قدرتمندتر باشد، سپس ما میتوانیم به جای این که فقط تاثیرات ضعیف بهبودهای بصری را شاهد باشیم، میتوانیم از این قدرت در گیم پلی بازی استفاده کنیم.
ویدال بر این باور است که آینده بازی در به سمت فضای ابری پیش میرود و آن را جزو محتملترین چیزها برای نسل بعد میداند و بدین ترتیب به جای این که قدرت سخت افزاری بیشتری در اختیار داشته باشد، ترجیح میدهد که به اتصالات سریع اینترنت تکیه کند و به داشتن آنها اطمینان داشته باشد.
براساس این تفکر و عقیده، چنین نظریهای میتواند منجر به داشتن تاثیرات بسیار مخرب زیادی در این صنعت شود.
ویدال در این زمینه اظهار کرد که:
ممکن است این موضوع هیچ ربطی نداشته باشد و خارج از بحث باشد اما باید این جمله را هم اضافه کنم که اگر ما به سمت انجام دادن بازیها بر روی سیستمهای ابری حرکت کنیم، و به جای این که به داشتن سخت افزار قدرتمند متکی باشیم، به داشتن اتصالات سریع اینترنت تکیه کنیم، به جاهای بهتری خواهیم رسید که منجر به داشتن تجربهای بسیار دلچسبتر خواهد شد.
وی در آخرین بخش از گفتگو با بیان اینکه:
موضوع سیستم ابری میتواند مخرب تر از پنج سال که این صنعت پشت سر گذاشته مخربتر باشد که به تبع این مخرب بودن تاثیر زیادی بر روی بازی ها میگذارد
قطعا در طی چند سالیان آتی تلاشها و فعالیتهای بسیار بیشتری برای بهبود تکنولوژی فضای ابری و استریم کردن بازیها به وجود خواهد آمد و فعالیتهای بسیار زیادی در این زمینه به انجام خواهد رسید، اما عده زیادی از مردم نیز وجود دارند که عقیده دارند انجام دادن چنین کارهایی قطعا نیاز به داشتن و بهبود زیرساختها در آینده دارد.
همینطور عده دیگری نیز وجود دارند که عقیده دارند سرویسهای استریم کننده ابری و کنسولهای این چنینی به این زودیها جایگزین کنسولهای سنتی دیسک خور نخواهند شد و انجام این کار چندین سال به طول خواهد انجامید که شاید میانه نسل بعدی کنسولهای ویدیویی، زودترین زمان ممکن برای انجام این کار باشد.
چرا که برای محقق کردن سیستم استریم ابری نیاز به داشتن زیرساختها و انجام کارهای بنیادی بسیار سنگین و زیادی است تا ما را قادر به انجام چنین کارهایی کنند که خودش بسیار زمانبر خواهد بود. بنابراین احتمال این که رویای بوشر ویدال به این زودیها محقق شود، احتمال آن بسیار ضعیف به نظر میرسد.