پیشتازتک پلاسسلامت و پزشکی

مطالعات نشان داده است که برای کاهش وزن باید به طور روزانه ورزش کنید.

پیدا کردن زمان برای  ورزش کردن می تواند یک چالش واقعی باشد و بسیاری از ما را وادار به یک دویدن سریع یا رفتن به سالن ورزشی هنگام یافتن تایم آزاد کند. شاید زمان آن رسیده که عادت های خود را بازبینی کنیم. شواهد جدید نشان می دهد اگر واقعا می خواهید بیشترین استفاده را از تمرینات بکنید باید آن را روزانه و در زمان یکسان انجام دهید.

تحقیقات انجام شده توسط محققین دانشکده پزشکی Brawn Alpert آمریکا نشان می دهد که این واقعا تفاوتی ایجاد نمی کند که  دونده صبحگاهی یا دوچرخه سوار گرگ و میش باشید؛ بلکه راز موفقیت ثبات و پایداری در انجام تمرینات است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده حداقل فعالیت بدنی مورد نیاز برای سلامتی را دو و نیم ساعت در هفته عنوان کرده است. و نه فقط یک دقیقه اینجا و آنجا، بلکه حداقل 10 دقیقه تمرین نسبتا نفس گیر!

اگر شما در وضعیت مناسب جسمانی و سلامتی قراردارید ، احتمالا این موارد را رعایت می کنید. اما بسیاری از کسانی که در نگه پایین نگه داشتن وزن خود مشکل دارند اغلب تلاش می کنند فعالیت بدنی مورد نیاز را انجام دهند. محققان با استفاده از نتایج بررسی های مربوط به فعالیت جسمانی 375 فرد مبتلا به کاهش وزن، یک رابطه قوی بین سطح متوسط تا سنگین تمرین در همان زمان روز و مدت زمانتمرین را مشخص کردند.

تقریبا نیمی از داوطلبان اهل فعالیت صبحگاهی بودند که با در نظر گرفتن مطالعات مشابه دانشمندان قبلی نشان می دهد فعالیت بدنی قبل آغاز روزتان موثرترین روش می باشد. این ترجیح برای منظم بودن ممکن است همانند روش فکر کردنمان به خاطرات باشد. فعالیت هایی که ما انتظار انجام آن را در زمان های مقرری داریم همانند برداشتن بچه ها، رفتن به کار، شرکت در جلسات اجتماعی و… واقعا چیز هایی نیستند که به آن توجه زیادی میکنیم.

همچنین بخوانید  علت داغی کف پا و راههای درمانی آن

این تکرار غیر ذهنی، خودکار بودن در محافل روانشناسی نامیده می شود و اهمیت آن هنگام صحبت درمورد فعالیت بدنی منظم ثابت شده است. با بررسی مکرر این که چگونه میتوانیم در یک پیاده روی سریع و یا استفاده از تردمیل وقفه ایجاد کنیم بیشتر در معرض کم کردن دقایق فعالیت موثر این تمرین ها هستیم. در این جا نکته مهم این است که  ورزش را با برخی از نشانه های روان شناختی ،که از قبل وجود داشته اند، یک قراری که آن را از دست نمی دهید مرتبط کنید. تلاش های لازم را در صورت نیاز به برنامه ریزی فعالیت انجام دهید و سپس انگیزه خود را برای اقدام به آن افزایش دهید.

شما ممکن است قطار 7:30 را بگیرید و تمرین کوتاه قلبی را سالن بدنسازی نزدیک اداره خود انجام دهید و سپس هر روز راس ساعت 9 در میز کارتان باشید یا اگر آدم شب زنده داری هستید می توانید بعد از رسیدن به منزل یک تمرین دیروقت داشته باشید. پیاده روی شما به ایستگاه قطار ممکن است یک عادت باشد اما این حساب نمی شود. ورزش کردن اتفاقی تنها در صورتی می تواند تبدیل به روتین شود که قلب شما به شدت بتپد و تلاش بخواهد.

محققان معتقدند تکرار تمرین در حضور نشانه های ثبات مانند در همان زمان روز یا همان مکان ممکن است به ایجاد روابط فیزیوتراپی کمک کند.به خودی خود، یک مقاله ای همانند این میتواند نشان  دهد چه چیز هایی باعث پیچیده شدن عادت هایی مثل ورزش کردن میشود. البته انگیزه های شخضی را نمی توان رد کرد و قبل هرگونه ادعای قطعی بررسی های بیشتری لازم است. همچنین اولین نویسنده تحقیق، لی شوماخر، بیان می کند که تعیین اینکه  آیا زمان مشخصی از روز برای افرادی که فعالیت های بدنی کمی دارند وجود دارد که بتوانند یه عادت ورزشی در خود ایجاد کنند، مهم خواهد بود.

همچنین بخوانید  راههای درمان آسم هنگام تمرین و ورزش

در سراسر جهان، فقط کمتر از یک سوم از زنان و تقریبا یک چهارم از مردان حداقل فعالیت بدنی مورد نیاز برای  حفظ سلامتی را ندارند. دلایل بدون شک پیچیده و متنوع هستند، همچنین به نظر می رسد با مقدار اوقات فراغت ما که خارج از دسترس است مرتبط است. این کار سخت است، مخصوصا برای افراد مشغول، اما اختصاص دادن صدوپنجاه دقیقه در هفته مهم است. یک زمانی را انتخاب کنید و به آن بچسبید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن