کنسول های بازیکنسول و بازی

Stadia سرویس گیمینگ جدید گوگل است که رسماََ معرفی شد

Stadia سرویس گیمینگ جدید گوگل است که رسماََ معرفی شد.

در اخبار بازی امروز در حوزه کنسول و بازی ؛ شرکت گوگل از سرویس گیمینگ خود، Stadia به‌طور رسمی رونمایی کرد

شب گذشته و در رویداد 2019 GDC شرکت گوگل از جدیدترین پلتفرم خود Stadia (جمع لاتین کلمه استادیوم) رونمایی کرد. این پلتفرم ابری جایی است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را مستقیماً بر روی سخت‌افزارهای گوگل در مراکز داده این کمپانی نوشته و طراحی کنند.

این موضوع در خصوص کنترلر احتمال استریم بازی از طریق کنترلر و نمایشگر را فراهم می‌کند.

یعنی این پلتفرم امکان بازی ها را بر روی هر نمایشگری که به آن دسترسی داشته باشد فراهم می‎کند و این می‌تواند شامل تلویزیون، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شود.

هدف از ایجاد استادیا این است که امکان بازی در کیفیت 4K، نرخ 60 فریم برثانیه و صدای فراگیر را فراهم کند و این یک ایده عالی به‌خصوص برای زمانی است که بازی‌ها استریم شوند. کمپانی گوگل گفته است Stadia محدودیت‌های سخت‌افزاری برای بازی از کامپیوترها و کنسول‌های بازی را کنار خواهد زد. 

به‌ جای آن بازی‌ها در شبکه جهانی گوگل در مراکز داده خود با قدرت محاسبه نامحدود اجرا خواهد شد. شرکت گوگل ادعا می‌کند که دیگر توسعه دهندگان بازی محدودیت‌هایی برای محاسبه محدودیت‌ها نخواهند داشت و می‌توانند بازی‌های خود را با منابعی تقریباً نامحدود بسازند.

کنترلر جدید کمپانی گوگل – Stadia controller

شرکت گوگل همچنین یک کنترلر بازی برای استفاده از سرویس جدید خود معرفی کرده است که Stadia controller نام دارد. این کنترلر ظاهر زیبایی دارد و کلید اختصاصی برای اسکرین شات و گوگل اسیستنت دارد و دارای میکروفون داخلی می‌باشد.

همچنین بخوانید  بازی Total War: Three Kingdoms و آخرین آرزوی یک پسر در حال مرگ!!!

کنترلر استادیا 2 جوی استیک، 4 کلید برای انجام عملیات، کلیدهای جهت‌یابی و 2 کلید در هر طرف در لبه بالایی خود دارد.

مدیران گوگل در بیانیه‌ای به Kotaku توضیح داده است که رزولوشن احتمالی و نرخ فریم خروجی به اتصالات اینترنت ربط خواهند داشت. به عنوان مثال اعلام کرد که دموی بازی Assasin’s Ceed Odyssey با اینترنت 25 مگابیت برثانیه با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم برثانیه اجرا شد.

زمانیکه استادیا در ادامه سال 2019 عرضه شود؛ ما انتظار داریم که تقریبا با همان پهنای باند موردنیاز قادر به اجرای بازی با رزولوشن 4K در نرخ 60 فریم برثانیه  باشد.

در مراسم معرفی استادیا اعلام شد که پردازنده گرافیکی این سرویس قدرتی معادل با 10.7 ترافلاپس دارد که این عدد بالاتر از آنچه در PS4 و Xbox one دیده‌ایم است، اما چیزی که گوگل به آن اشاره نکرده، اینست که چگونه تأخیر در اینترنت (فاصله زمانی میان لحظه‌ای که داده ارسال می‌شود با لحظه‌ای که اجرا می‌شود) کنترل خواهد کرد.

بسته به نوع اینترنتی که کاربران استفاده می‌کنند، بعضی از گیمرها ممکن است بیشتر از دیگران در زمان بازی لگ کردن داشته باشند. کنترلر قرار است که به‌صورت مستقیم به اینترنت WiFi وصل شود، اما آیا این برای کاهش میزان تأخیر کافی خواهد بود؟

درحال حاضر این موضوعات شبیه به یک رویا به نظر می‌رسد. گوگل قصد دارد تا به مردم اجازه دهد استریم‌های بازیکنان را در زمان بازی تماشا کنند و اگر بازی مورد پسندشان بود، به بازی واقعی لینک شوند و تنها در عرض چند ثانیه با کنترلر اختصاصی خود وارد بازی شوند و از آنجاییکه بازی بر پایه استریم است، نیاز به دانلود چیزی نیست.

همچنین بخوانید  کنسول PC Engine کونامی برای بازی‌های خاطره‌انگیزش را معرفی شد

اما باید دید که آیا گوگل می‌تواند توسعه‌دهندگان بازی‌های AAA را به پلتفرم خود جذب کند یا خیر. گوگل قصد دارد افراد بیشتری را به بازی کردن و تماشای بازی دیگران جذب کند. 

منبع
سخت افزارمگ
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن